وضعیت ماهیان خاویاری بحرانی استمطلب ارسالی از یگانه شیشیکانی
انجمن علمی گروه مهندسی منابع طبیعی گرایش شیلات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
درباره وبلاگ


«بسم الله الرحمن الرحيم؛ الحمد للـه رب العالمين والسلام والصلوه علي سيدنا ونبينا محمد وآله الطاهرين وصحبه المنتجبين؛ اللهم عجل لوليك الفرج والعافيه والنصر واجعلنا من خير انصاره واعوانه والمستشهدين بين يديه.» با عرض سلام؛ اعضای انجمن علمی مهندسی منابع طبیعی گرایش شیلات (تکثیر و پرورش آبزیان) دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه ورود شما را به وبلاگ این انجمن خوش آمد می گویند.
آخرین مطالب

وضعیت ماهیان خاویاری بحرانی است :



رییس انستیتو تحقیقات بین المللی ماهیان خاویاری گفت: وضعیت ماهیان خاویاری بحرانی و ذخیره ژنی آنها در حال انقراض است و حفظ این ذخایر و انتقال به نسل آینده از وظایف محیط زیست است.

به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست ، دکتر محمد پور کاظمی افزود: محیط زیست دریای  خزر اکوسیستمی بی نظیر و پایدار است که اگر می خواهیم آن را حفظ کنیم باید حیات آبزیان در این دریا و به عنوان شاخص ماهیان خاویاری و از طرفی سلامت ساکنان آن را در قبال انواع آلودگی از جمله آلودگی های نفتی مد نظر قرار دهند و برای حفظ و حراست آن کوشش کنیم.

رییس انستیتو تحقیقات بین المللی ماهیان خاویاری افزود: بنابراین یکی از برنامه های توسعه ای دریا محور باید تلاش برای حفظ اکوسیستم این دریای استراتژیک باشد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش هماهنگی ارگان های دریایی گفت: محیط زیست موضوعی همگانی و ملی است بنابراین برای حفظ آن همکاری و هماهنگی تمامی ارگان های ذیربط لازم است.

وی با بیان اینکه آلودگی های وارد شده از طریق روسیه، قزاقستان به اضافه آلودگی های نفتی ، صنعتی و کشاورزی آن هم با توجه به بسته بودن دریای خزر وضعیت این دریای بسته را در معرض خطر قرار خواهد داد گفت: این همایش مناسب ترین فرصت برای تعامل و همکاری تمام ارگان ها برای نگهداری از این نعمت با ارزش است.

پورکاظمی ، تغییرات اکولوژیکی، زدن سد بر رودخانه و عدم رعایت حق آبه آبزیان را از جمله مواردی عنوان کرد که موجب شده است تخم ریزی ماهیان خاویاری به حداقل برسد و در مناطقی 10 سال است که گزارشی از تخم ریزی ماهیان خاویاری نشده است.

رییس انستیتو تحقیقات بین المللی ماهیان خاویاری هشدار داد که خطر انقراض این گونه ماهیان با ارزش همچون یوزپلنگ ایرانی بسیار جدی است بنابراین باید اقدامی جدی در این خصوص انجام شود.

وی با اعلام این نکته که شرایط ماهیان خاویاری در حالت شدید خطر انقراض قرار دارد خواستار همکاری تمام نهادهای ذیربط از جمله شیلات، جهاد کشاورزی، سازمان آب ، سازمان حفاظت محیط زیست ، صدا و سیما برای فرهنگ سازی و تشکل های غیر دولتی (ngoها) شد.

کاظمی در پایان سخنان خود گفت: فکر می کنم اولویت برنامه های محیط زیست به عنوان میزبان این همایش باید بر کمک به حفظ ذخایر ژنی ماهیان خاویاری، حفظ اکوسیستم دریای خزر و رودخانه های منتهی به آن و از سوی دیگر واگذاری تسهیلات لازم برای احیای مراکز تخم ریزی طبیعی ماهیان در رودخانه ها باشد.

نوزدهمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی سیزدهم و چهاردهم اریبهشت ماه و به میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست در رامسر برگزار می شود.



منبع :شبکه خبری صنایع غذایی ایران 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پيوندها
  • شیلاتی های دریا دل
  • شیلات
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان انجمن علمی شیلات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه و آدرس anjomaneshilat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 106
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

<-PollName->

<-PollItems->

.


IranSkin go Up

.

نیت کنید و اشاره فرمایید

cache01last1395121341